måndag 13 februari 2012

DAGENS TRÄNING!

I dag va det spökträning på schemat .
Vi började med en plastpåse fastknutet ytterst på ett dressyrspö, vi har gjort detta förut , men det tål att upprepas med jämna mellanrum .jag märker att ju mer sådant här vi håller på med, desto mer förtroende känner han för mej.
Och till slut kunde jag göra precis vad jag ville med denna plastpåse, över hela kroppen, under magen dunka snällt på huvudet .


.Använde det även när jag red honom på våran "volt" Och då va det lite läskigt till en början, men sen brydde han sig inte ett dugg .

Övningarna för övrigt på volten va först värma upp och sen körde vi trav, med halvhalter,och det gick såååå rackarns bra:))  ( Ett tips som jag har snott ifrån svärdottern Natasha )http://dressyrhornan.blogg.se/

Har tyvärr inga foton då jag rider , lite svårt att fota sig själv då :(





Kan tala om att jag även körde samma övning med Dun , men hon har en mycket längre väg att gå.
Man tror att bara för att hon inte är hysterisk och flyr så tror man att hon inte är rädd, men så fel man kan ha .
Hon tycker plastpåsen är döläskig.
Och då hon är fast i grimman och inte kan komma någonstans stänger hon av .Och det är ju inte det jag vill,jag vill ju plocka fram hennes nyfikenhet.Tror att jag lyckades lite till slut, trots att Hjärtat hela tiden skulle lägga sig i .Men nya tag i morgon:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar