måndag 6 augusti 2012

Sadelprovning med svärdottern

 Idag så bar det av till Björkvik IGEN ( det var även där bågskyttet var ) .
Men idag för att följa med svärdottern när hon skulle prova ut en  Luc Childeric sadel .
Så det blev en heldag för Sari Natasha o mej + mina barnbarn ( hästen Lacoste , hundarna Roy och Arnold
Arnold försöker sätta sig i respekt på lillvalpen Klara tror jag hon hette



Kotten o sari har tråkigt under tiden som dom väntar på avresa 


 Och så här lätt lastar man en häst ! Eller för vissa är det så här lätt



Väl framme på ridbanan var det dags för Natasha att känna vilken sadel som passade henne bäst.
5 olika provade hon, men jag tror hon föll för en direkt:) 

Men efter att ha provat alla om och om igen så blev det den andra sadeln i ordningen som hon beställde, en svart .
Kommer dock ta 12 veckor innan den kommer då den specialsys efter Hästen och ryttarens behov och konstruktion .Undrar om det kommer bli en låååång väntan för henne ?
Första sadeln ! Som tydligen var superskön , som en fåtölj 
Den andra sadeln och också den som hon beställde sen, kanske inte lika fåtöljliknande , men ack så skön och även bra frö sittben och överskänkel och "lilla" kotten kunde tydligen inte ignorera henne lika mycket i denna 





Somnade gott när jag kom hem sen och sov i över 2 timmar i soffan,vaknade kl 20,00 och är nu kl 23 superpigg, så det blir att kolla OS och snacka lite med min älskling Henrik

2 kommentarer:

  1. Önskar Girly vore så där lättlastad...

    SvaraRadera
  2. ja och jag önskar att Hjärtat vore det .Suck avundsjuk suck

    SvaraRadera