tisdag 31 juli 2012

En bra dag!

 Började morgonen i hagen som vanligt och gav pållarna frukost som består av pro viva blåbär, magnesium , och mineraler
Så här konstig färg blir det när man blandar pro viva med magnesium

Efter frukosten blev det lite kli


Mitt på dagen så följde vi givetvis Saras banhoppning
JIPPIE!!! SILVER 

Selma tycker inte att det är lika spännande som vi tycker att det är 

Min fina present ifrån söta Victoria

På ef blev det en tur på Dun och sen blev vi bjudna på en helt underbar middag hemma hos Sari o Janne, lagad av janne the chef .

Sen bar det va till saris hästar för en lektion med Victoria.Vi skulle kolla lite extra på vad som kan fattas Misse.Antingen är han bara rödhårig eller så är det ngt annat som inte stämmer, som bett eller stel i bogen.

Och den temperamentsfulla lilla godingen , visade att så fort man ställde krav på honom , så bråka han .Det gick att få honom att göra saker om man var bestämd och berömde mycket .Men vi kom också fram till att han kanske inte är så bekväm i sitt bett.

Så till nästa gång ska vi prova ett annat.Och han behöver även värmas upp en hel del innan man kan "rida" honom.
Men bogen var det inget fel på.Skönt när man kan få hjälp att se sådant .

Sen red jag den fantastiska hästen Prellen mmmmm en njutning att rida , vilken läromästare.


Jag på Prellen
Punkhästen  kollar på

Sari på Prellen och jag på Misse
Även Henrik provred Misse och gillade honom skarpt

Sari på Misse o jag på Prellen, det blev en hel del byten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar