söndag 19 februari 2012

En bra helg!

En riktigt bra helg :)



I förra veckan när jag kommer upp till hästarna så står dom i ena hörnan utav hagen där dom aldrig brukar stå annars o tittar misstänktsam på lösdriften .När jag kommer fram till den så ser jag fullt med spår i snön o lika många gropar grävda inne i torv o spån bädden.Dessutom ligger det en bajskorv där. Jag är ingen superexpert på spår efter djur i naturen, men kom fram till att antingen skulle detta vara en räv eller en grävling. Jag mockar ur o städar så mycket jag bara kan o hämtar mer halm o lägger det över .Men hur mycket jag än höll på både i förra veckan o helgen med nytt spån o godis därinne , så fick jag inte in dom :( Pratade med grannen som är jägare o han trodde att det va räv o tydligen så har dom ganska stark doft som kanske gör att hästarna inte vill gå in .








Så förstå hur glad jag blev i morse när jag kommer dit o ser bajs på rätt ställe:) Trodde väl inte jag skulle bli glad över att få mocka.


Hjärtats hovavtryck
Idag skiner solen o nu ser man hur skitiga alla fönster är hemma, men det får vi ta tag i en annan gång, för idag ska jag halka runt på våra glashala vägar, detta börjar likna Stockholmsvintrar INTE kul :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar